środa, 17 marca 2010

Dzień trzydziesty, 16 marca. Żenada (link)

"Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów"


Jardín Botánico Carlos Thays to jeden z piękniejszych tutaj ogrodów. To właśnie tutaj jest "przytułek" dla kotów. Po drugiej stronie jest smrodownia czyli ZOO.

Postanowiłam spędzić dziś piękny słoneczny dzień na spacerze i brązowieniu mojej skóry co przynosi pożądany efekt. Największe zdziwienie wywołują we mnie ludzie opalający się w strojach kąpielowych w parkach przy głównych ulicach. Tam też są specjalnie rozstawiane darmowe leżaki. Wyobrażam sobie właśnie jak w Parku Krakowskim przy Alejach Trzech Wieszczy lub pod Pałacem Kultury przy Marszałkowskiej lub Parku Piłsudskiego ludzie na leżaczkach leżą. W tym roku modny jest w Buenos strój bikini dla Pań, a dla Panów - no cóż zaprzeczenie polskich Dżentelmenów - slipki, a nie bermudy!!! Skąd w Polakach taka niska samoocena że ukrywają ją w bermudach :). A potem nogi opalone mają od kolana w dół, i jedzie taki na rowerze w krótkich kolarzówkach i jak zebra wygląda. I tak poszłam dziś po opaleniznę do pobliskiego parku. A jeśli park to i psy, a jeśli psy to i psie miny. I znów mnie Buenos zaskoczyło. Niby zdawało by się że tu brudno, śmieci wszędzie. Nic bardziej mylnego, co prawda zdarzają się zaniedbane dzielnice, ale gdy się dobrze poszuka. Paniusie wychodzą z pieskami na jedną z głównych ulic, pociechy robią swoje, a następnie właścicielka szufelką psie odchody do woreczka wrzuca. I posprzątane.

Dziś wtorek, czyli milonga w PracticaX, moje kolejne, czwarte, podejście, próbowałam się przekonać do tej "disco". Każdy ma swoje ulubione miejsca, i jeśli ktoś z Polskich tangueros zapyta mnie o milo w BsAs to PracticaX też wymienię, pod warunkiem że ktoś szuka milo polskiej w BsAs. Każdy musi sam iść i przekonać się czy mu właśnie o taki klimat chodzi i zależy czego szuka. Jeśli się mnie zapyta o moje ulubione milo i o mój gust to o Practicax nie wspomnę. Mi każdy z Polskich Tangueros, który tu bywa na bieżąco, a których pytałam polecał, na 100% to właśnie miejsce, utwierdzając że tu trzeba być. No właśnie, chyba tylko być.
PracticaX raczej przypomina nasze milongi. Na 100 osób 20 to Argentyńczycy reszta obcokrajowcy i wydaje mi się że z Europy większość. Czerwono, na tylnej ścianie wielkie, oświetlone X, łuny światła po bokach, o 1:00 w nocy, dziki tłum a tu kilku białasów wymachuje nogami, rękoma i próbuje zakręcić partnerką. Ale cóż to?? Dwóch czarnych, ubranych jak tangueros nuevo czyli jeansy z krokiem poniżej kroku, nogawki luźno na buty opadają, koszule rozpięte pod nimi kolorowe podkoszulki, wywija ile w lezie. No nic wracam honor, Argentyńczycy jednak szaleją na milo. Nagle obaj stają i jeden drugiemu głową znak daje, patrzę a to Italiano z Salon Canning. A jednak to obcokrajowcy i tu ulgę poczułam. Na 7 partnerów, z którymi wypadło mi nogi poplątać dwóch było stąd, reszta to Europejczycy z Belgi, Francji, Szwajcari, Niemiec, i no właśnie skąd?? Nie pamiętam.
- Dziś było tutaj seminarium z Ricky Biggeri & Soledad Larretapia, nauczyłem się 10 kombinacji.
O matko - pomyślałam. Zrobili mu niezłą sieczkę z mózgu. No cóż PracticaX jest po prostu dla obcokrajowców szkołą, którym jak najwięcej figur nuevo do głowy się pakuję, by mogli potem na rodzimych milo wywijać, a wszyscy będą wielkie oczy robić, że właśnie tangueros z BsAs wrócili.
Nagle zrobiło się mocno kolorowo na sali, wyszło koleś w dresie:
- Ludzie, słuchajcie!!! Zaraz będzie pokaz Ricky Biggeri & Soledad Larretapia - powinien dodać jeszcze: jejejeje i wszyscy poczuli by się jak na zawodach bokserskich.
Potem wyszedł drugi koleś i dodał od niechcenia:
- Będą jakieś warsztaty z techniki dla kobiet z kimś tam, gdzieś tam.
Więc i taki sam stosunek jest mój do PracticaX, a to była moja jak na razie ostatnia wizyta.


A oto PracticaX'owy pokaz, taki sam jak pozostałe:
http://www.youtube.com/watch?v=CQqHbnqsEoo

Znieszmaczona

P.s. Nie mogę pisać o BsAs w samych superlatywach, bo tak nie jest. To miasto jak każde inne z wadami i zaletami. I taka jest PracticaX - wada Buenos.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz